Przekładnia walcowa posiada ustawiony współosiowo wał silnika i wał wyjściowy, co umożliwia ograniczenie wysokości i szerokości zespołu napędowego.
Przekładnie walcowe są najczęściej używanymi przekładniami zębatymi. Zwykle mają zęby proste lub skośne, rzadziej daszkowe lub łukowe. Koła zębate mogą być zazębione zewnętrznie lub wewnętrznie.
Przekładnia walcowa - specyfikacja
Moc mechaniczna na wejściu
0,08 - 213 kW
Moment obrotowy na wyjściu
45 - 12.000 Nm
Zakres przełożeń
2,6 - 1481
Konfiguracja wyjścia
- wał zdawczy pełny z wpustem
Konfiguracja wejścia
- przyłącze kołnierzowe dla silników elektrycznych IEC lub NEMA
- przyłącze kołnierzowe dla serwomotorów
- zintegrowany silnik kompaktowy
- wał wejściowy pełny z wpustem
Mocowanie
- na łapach
- na kołnierzu
Przekładnie mogą współpracować z silnikami elektrycznymi dowolnego producenta wyposażonymi w kołnierz IEC
Typ | Moment [Nm] |
---|---|
C 05 | 45 |
C 12 | 100 |
C 22 | 200 |
C 32 | 300 |
C 36 | 450 |
C 41 | 600 |
C 51 | 1.000 |
C 61 | 1.600 |
C 70 | 2.300 |
C 80 | 4.000 |
C 90 | 7.200 |
C 100 | 12.000 |