Przykładowe zdjęcie przekładni walcowej

Przekładnia walcowa posiada ustawiony współosiowo wał silnika i wał wyjściowy, co umożliwia ograniczenie wysokości i szerokości zespołu napędowego.

Przekładnie walcowe są najczęściej używanymi przekładniami zębatymi. Zwykle mają zęby proste lub skośne, rzadziej daszkowe lub łukowe. Koła zębate mogą być zazębione zewnętrznie lub wewnętrznie.

Specyfikacja

Moc mechaniczna na wejściu
0,08 - 213 kW

Moment obrotowy na wyjściu
45 - 12.000 Nm

Zakres przełożeń
2,6 - 1481

Konfiguracja wyjścia

  • wał zdawczy pełny z wpustem

Konfiguracja wejścia

  • przyłącze kołnierzowe dla silników elektrycznych IEC lub NEMA
  • przyłącze kołnierzowe dla serwomotorów
  • zintegrowany silnik kompaktowy
  • wał wejściowy pełny z wpustem

Mocowanie

  • na łapach
  • na kołnierzu

Przekładnie mogą współpracować z silnikami elektrycznymi dowolnego producenta wyposażonymi w kołnierz IEC

 

Typ Moment [Nm]
C 0545
C 12100
C 22200
C 32300
C 36450
C 41600
C 511.000
C 611.600
C 702.300
C 804.000
C 907.200
C 10012.000