Przekładnia walcowa — płaska charakteryzuje się równoległym przesunięciem osi silnika i osi wału wyjściowego. W przekładniach w korpusie płaskim typu F daje to bardziej zwartą konstrukcję w porównaniu z przekładniami walcowymi prostymi.
Typowymi przykładami zastosowania przekładni walcowo — płaskich jest technika transportowa oraz procesowa.
Przekładnia walcowa płaska - specyfikacja
Moc mechaniczna na wejściu
0,17 - 125 kW
Moment obrotowy na wyjściu
140 - 14.000 Nm
Zakres przełożeń
6,4 - 2099
Konfiguracja wyjścia
- wał zdawczy drążony z rowkiem wpustowym
- wał zdawczy pełny z wpustem
- wał zdawczy drążony gładki z pierścieniem zaciskowym
- wał zdawczy drążony gładki z tulejami redukcyjnymi i pierścieniem zaciskowym
Konfiguracja wejścia
- przyłącze kołnierzowe dla silników elektrycznych IEC lub NEMA
- przyłącze kołnierzowe dla serwomotorów
- zintegrowany silnik kompaktowy
- wał wejściowy pełny z wpustem
Przekładnie mogą współpracować z silnikami elektrycznymi dowolnego producenta wyposażonymi w kołnierz IEC
Typ | Moment [Nm] |
---|---|
F 10 | 140 |
F 20 | 250 |
F 25 | 400 |
F 31 | 600 |
F 41 | 1.100 |
F 51 | 1.800 |
F 60 | 2.900 |
F 70 | 5.000 |
F 80 | 8.000 |
F 90 | 14.000 |